OMPLACERINGAR

Av olika skäl kan det bli aktuellt att hitta en ny ägare till sin brasse. Då är det oerhört viktigt att hitta en lösning som känns rätt och passande för alla involverade. Börja med att kontakta din uppfödare för att höra om han eller hon kan hjälp dig med omplaceringen.

STBK hjälper gärna till att omplacera vuxna hundar för våra medlemmar. Om du inte är medlem kan du enkelt teckna medlemskap här. Kontakta oss genom att skicka mejl till webmaster@terrierbrasileiroklubben.se med uppgifter om hundens namn, registreringsnummer och ålder. Ge en kort beskrivning av hunden, orsak till omplacering samt dina kontaktuppgifter. Det går bra att bifoga en bild så lägger vi med det i omplaceringsannonsen.

Som privatperson måste du upprätta ett eget överlåtelseavtal eller förslagsvis använda blockets kostnasfria digitala köpekontrakt för hund. Det hittar du här. Kom ihåg att anmäla ägarbytet till Svenska Kennelklubbens ägarregister och DjurID.se.

Annonser ligger ute i 3 månader innan borttagning. Ska den kvarså så får man meddela på webmaster@terrierbrasileiroklubben.se

Inga aktuella omplaceringar just nu

- Se Aktuella Kullar för valpar