OMPLACERINGAR

Av olika skäl kan det bli aktuellt att hitta en ny ägare till sin brasse. Då är det oerhört viktigt att hitta en lösning som känns rätt och passande för alla involverade. Börja med att kontakta din uppfödare för att höra om han eller hon kan hjälp dig med omplaceringen.

STBK hjälper gärna till att omplacera vuxna hundar för våra medlemmar. Om du inte är medlem kan du enkelt teckna medlemskap här. Kontakta oss genom att skicka mejl till webmaster@terrierbrasileiroklubben.se med uppgifter om hundens namn, registreringsnummer och ålder. Ge en kort beskrivning av hunden, orsak till omplacering samt dina kontaktuppgifter. Det går bra att bifoga en bild så lägger vi med det i omplaceringsannonsen.

Som privatperson måste du upprätta ett eget överlåtelseavtal eller förslagsvis använda blockets kostnasfria digitala köpekontrakt för hund. Det hittar du här. Kom ihåg att anmäla ägarbytet till Svenska Kennelklubbens ägarregister och DjurID.se.

Annonser ligger ute i 3 månader innan borttagning. Ska den kvarså så får man meddela på webmaster@terrierbrasileiroklubben.se

Sheridog Pontos

Namn: Sheridog Pontos

Regnr: SE63340/2020

Född: 2020-10-17

Föräldrar:
E. SE47533/2014 Zoli-Dares Brazilian Zamba Duke

U. SE47959/2015 Zoli-Dares Caipirinha Chacha Queen

Kontakt till ägaren Nina Scherp

Mejl: ninascherp@hotmail.com

Basse är en hane på snart 3,5 år som letar ett nytt hem.

Han är en fantastiskt glad, nyfiken och lättlärd hund. När han känner sig tillfreds och det är ordning och reda omkring honom utan stök och mycket ljud samt då han har aktiverats mycket är han harmonisk och kommunikativ. Han tycker mycket om att få uppgifter. Han blir stressad av många intryck och mår inte bra på hunddagis eller i barnfamiljer samt om det kommer många på besök. Han har kontrollbehov och viss vakt. Hundvana krävs! Eftersom vi inte kan ge honom det han behöver (vi är en barnfamilj med mycket som händer och många gäster) önskar vi i första hand se om det går att ha "delad vårdnad" där han kan vara hos oss på helgerna (då vi hinner ge honom mer av det han behöver) och att han bor med någon annan på vardagarna. Vi bor i Göteborg.

Annons uppdaterad 20240124

- Se Aktuella Kullar för valpar