ÅRETS BRASSE

VILL DU VARA MED OCH TÄVLA OM ÅRETS BRASSE?

Varje år kan du som medlem i STBK vara med och tävla med din brasse om titeln Årets Brasse inom utställning och hundsportgrenar.

Åretst utställningsbrasse

Årets Show Brasse

Årets Veteran

Åtets Junior

Årets Uppfödare

Årets arbetande brasse

Årets Agility Brasse

Årets Rallylydnad Brasse

Årets Viltspår Brasse

Årets Nosework Brasse

Årets Lydnad Brasse

Årets Freestyle/HTM Brasse

Årets Bruks Brasse

Vem kan delta

Du som tävlar måste vara medlem i STBK under samtliga tävlingstillfälle. Om du inte är synlig som ägare på SKK Hunddata behöver du skicka in ägarbevis till tävlingskommittén.

Du skickar dina ihopräknade poäng, anger tävlingstillfälle samt hundens fullständiga namn, registreringsnummer och ägarens namn till tavling@terrierbrasileiroklubben.se

Sista resultatet ska rapporteras senast 8 januari året därpå. När kalenderårets sista utställning rapporterats in till SKKs hunddata och resultaten sammanställts kommer vinnarna redovisas här på rasklubbens hemsida.

Vid frågor kontaka tavling@terrierbrasileiroklubben.se

Utöver officiella resultat och titlar får deltagande i STBK Ras Special 30 poäng.

I anslutning till årsmötet delas pris ut till årets utställningsbrasse och årets arbetande brasse. Längre ner på denna sida finns information om regler för tävlingen samt hur poängen räknas fram. För att delta i tävlingen måste man vara medlem i Svenska Terrier Brasileiroklubben under året då tävlingarna avser.