NYHETER

Terrier Brasileiro Specialen 2024

Lördagen den 13 Juli

Vilsta Sporthotell, Eskilstuna

Domare Cindy Pettersson ( FCI )

Söndag den 14 juli ca 45 min bilfärd bort anordna även Wästmanlands kennelklubb Internationell utställning, Apalby Västerås
Domare: Darko Korosec, Slovenien

Föreläsning

STBK bjuder in till en online föreläsning med veterinär Sara Molin. Föreläsningen kommer att handla om ämnet Patellaluxation.

Föreläsningen är gratis för medlemmar i STBK

Icke medlemmar får medverka till ett pris på 150 kr.

Den 8:e maj kl. 19:00

STORT GRATTIS!!

Nu är 2023 års listor klara och vi kan presentera vinnarna i de olika kategorierna.

Vi behöver dig!

Vill du vara med i arrangemanget och kunna påverka
klubbens årliga rasspecial?
Eller vill du arrangera andra tävlingar inom STBK?

Tveka då inte att anmäla ditt intresse, du behövs!

Anmäl intresse till:

tavling@terrierbrasileiroklubben.se

Årets första Brasseträff

Vi kommer att gå en gemensam promenad på 6 km (grusväg) i Västra Järvafältets naturreservat "Granskog"

Efter promenaden letar vi upp en ledig grillplats för gemensam grillning/fika (medtag de ni själva vill förtära)
(kläderefter väder)

Vi samlas vid parkeringen "Granskog" kl. 10:30

Adress: Granskogsvägen, Järfälla (Man kan även söka på Järfälla Orienteringsklubb)
(busshållplats: Östra Polhem, ca 1 km ifrån)

Välkomna!!

Vid frågor kontakta oss på aktivitet@terrierbrasileiroklubben.se

Vi söker dig!

Tycker du att det låter kul med en aktiv rasklubb som erbjuder olika roliga aktiviteter för klubbens medlemmar?

Tveka inte då det är dig vi söker!

Anmäl ditt intresse till:

aktivitet@terrierbrasileiroklubben.se

Resultat Årets brasse finns nu presenterat här på hemsidan

STORT grattis till alla vinnare av årets brasse! Extra kul att det varit större deltagande jämfört med tidigare år av årets brasse. Rosetter kommer delas ut på årsmötet, har man inte möjlighet att närvara så skickarr vi givetvis hem rosetter till din brevlådan. Kontakta oss då på tavling@terrierbrasileiroklubben.se.

Tävlingskommittén STBK

Årsmöte i STBK 2023

Nu är det dags för årsmöte i Terrier Brasileiroklubben. Vi kommer i år att genomföra mötet i hybrid-format med möjlighet ansluta på distans eller vara på plats i Haninge kulturhus. Mötet hålls den 26:e februari klockan 11.00.
Verktyg för mötet är Zoom.
Eventuella motioner skall meddelas senast 21 dagar innan mötet. Varmt välkomna. Mejla motion till sekreterare@terrierbrasileroklubben.se

Vill du vara del av styrelsen?

Det är nytt år och snart dags för klubbens årsmöte vilket innebär att det är hög tid att ta kontakt med valberedningen om man är intresserad av att engagera sig i styrelsen. Mejla till valberedning@terrierbrasileroklubben.se

Årest Brasse 2022

Har du varit ute och tävlat med din brasse?

Glöm inte att skicka in din hunds 5 bästa resultat och var med och tävla om att bli årets show brasse eller årets arbetande brasse! Skicka in resultat på tavling@terrierbrasileiroklubben.se senast 1 februari 2023.

Poängberäkning hittar du på rasklubbens hemsida under menyn Aktiviteter - Årets brasse.

Läs mer om hur du beräknar dina poäng för arbetande brasse här eller för årets show brasse här.

*Medlemskap i rasklubben krävs för att kunna delta*

17 oktober - RAS Specialen Resultat

En lyckat RAS Special genomfördes 15 oktober i Nordmaling. Resultat hittar du här!

Lyckat resultat på Världsvinnarutställningen i Madrid

Efter två års väntan på att världsvinnarutställningen 2020 skulle äga rum så tog svenskfödda brassen Paws By Knightwing Norse Saga hem världsvinnartiteln.

Stort Grattis till Andrea & Gibson!

Den 2 juli deltog dom i Terrierklubbens SM i viltspår med fin prestation. Bra jobbat och superkul attt vi har aktiva medlemmar i rasklubben!